Annandags Jul.

2011-12-26.
Idag är det annandags Jul. Vilket innebär, att typ.. Det är 2 dagar efter Julafton. Eller nåt. Jag tror det.
Idag så ska jag.. Vara med en kompis, som heter Nora. Eller hon är faktist inte min kompis. Hon är min bästavän. (Jätte stor skillnad va?) ;_; Och så ska jag äta Jullunch. Alltså, vi har kvar Julmat, från i lördags. Då det var Jul. Iaf, nåt kvar. Och btw, igår bakade vi en sockerkaka. Med lite mörkchoklad i mitten. Skulle ha tagit kort.. Aja, ha de bra. Och sköt om er! ;-)

(Gammalt foto. Sen nån månad sen)


Nya bilder på mig.


Julafton.

2011-12-24.
Idag den 24 december är det Julafton! :-)
Vi har havt jätte god Julmat, och jätte fina paket! Och såklart jätte fin famijl, och Julgran. ;-)
Min mamma är så.. SNÄLL. SÖT. BÄST. Alltså, oj. Hon är så otroligt snäll. Jag fick ALLT, det jag önskat mig. ALLT. Är jätte glad. Och jag hoppas hon blev glad av mina paket till henne. Men min mamma är alltid glad så.. Det är nog inget att oroa sig för. Hehe. Men iaf. Detta är världens bästa Jul. :-) Ha de!

Jul. ~

2010-12-22.
Idag är det 2 dagar kvar till Jul. :-) Har gjort juklappar åt alla i min familj, och min hund. ^^
Idag ska vi baka Julgodis. Ska  ta kort så ni kan se hur dem blev. ;-)

Ha det bäst!

Okej okej.

Dagen var väl, "okej" Förrutom att det var innebandy, på idrotten. Usch. Vi hade ingen matte, vilket var jätte bra. ^^ Imorgon har vi Luciatåg. Endast min klass. För alla på skolan, och för dems släktingar/familj o.sv. Och på onsdag, så har vi lucia uppträdande, på folketshus för pansionärer. :-)
Ska bli spännande!
Dem här dikterna ska jag säga:
"Nu barnen skåda mot Julens tid, med kärneögon som glimma. Och se! Där kommer Lucia blid, med ljus i morgonens timma!"
Och detta är min andra:
"Nu ringer alla klockor, i signad juletid. Och över jorden sänker sig decembernattens frid."

Ha en bra dag! :-)

Skola.

Idag är det skola. Vilket jag inte har direkt saknat efter. Men en fördel, att man får träffa sina kompisar. Vilket jag gör ändå, men.. Aja. ;-)
Hoppas vi inte har matte idag. Jag vill ha europa jobb. Det är roligast. Tycker jag.
Sen när jag kommer hem ska jag vara ute i snön, och kanske åka skrana, bob, elr nåt sånt.
Hoppas Nora, kan åka med mig Idag. (För er som inte vet. Nora är min bästis)

Sitter i Soffan, och chillar. 35 minuter kvar tills skolan börjar. Ska gå om 5 min.
Aja, ha en bra dag! :-)

Vem har tråkigt om inte jag har?...


aw.


Julgran pyntad, och glatt humör.

Japp. Igår pynta vi julgranen, och tog fram julgranen. Ehm, a. Min mormor var på besök. :-)
Är sugen på att baka. Men några i min familj, bakar bröd i köket. Vilket som kommer bli ganska spännande va?
Hoppas det smakar gott, också. ;-)

Ha en bra dag!


JUUUUUUUUMP.


3:e Advent.

Idag är det ju 3:e advent. Vilket innebär, att man tänder det 3:e ljuset, Lol.
Vad ska ni göra idag? Själv så kom min mormor till oss igår med lussekatter. Det ska bli smaskens!
Ha en bra dag! :-)